Ласощі для дітей і дорослих: як з'явилося печиво Орео
Історія показує, що навіть підробка, яку випускають із завидною наполегливістю, з часом може перетворитися на популярний продукт, потіснивши свого «батька». Прикладом тому слугує робота братів Луз, які 1890 року відкрили в Канзас-Сіті (штат Міссурі) власну пекарню.
З чого все починалося
Коли все тільки починалося, ніхто не міг припустити, що через кілька років між рідними людьми виникне такий серйозний конфлікт, що вони стануть майже ворогами. Утім, споживачі від цього тільки виграли, адже на ринку з'явилося печиво Oreo, яке полюбилося як дітям, так і дорослим, хоча процес завоювання популярності не був простим. Але про все по порядку. Спершу Джозеф і Джейкоб працювали разом і з кількома американськими кондитерськими фабриками створили спільне підприємство American Biscuit Company. Але напружена конкурентна боротьба з іншими компаніями похитнула здоров'я одного з братів. Поки Джейкоб був на лікуванні за межами Америки і не міг ухвалювати управлінських рішень, за нього це зробив Джозеф. Незважаючи на протести брата, він підписав документ про злиття з двома найбільшими конкурентами. Так з'явилася компанія Nabisco (National Biscuit Company), що існує і сьогодні. Коли Джейкоб повернувся додому, він не був готовий прийняти нову реальність, тому вирішив працювати самостійно. Знайшов компаньйона і створив компанію, що почала випускати печиво Hydrox, в яке американці просто закохалися. Складалося воно з двох крекерів із шоколадом і вершковим прошарком, а його прикрасою був орнамент, розташований по центру. Минуло чотири роки, і компанія Nabisco почала випускати Орео - печиво, ідею якого Джозеф просто вкрав у брата. Сталося це 1912 року, коли було зареєстровано однойменну торгову марку. З того моменту боротьба між компаніями братів загострилася і не припинялася до кінця їхнього життя.
Як печиву Oreo вдалося перемогти конкурента
Коли новинка тільки з'явилася на ринку, американців вона не особливо приваблювала. До того ж реклама Hydrox була спрямована на те, щоб показати печиво Орео в негативному світлі, акцентуючи увагу на тому, що воно всього лише підробка розкрученого бренду. Водночас компанія, створена Джозефом Лузом, планомірно рухалася до своєї мети. Допоміг у цьому маркетинг:
- рецепт печива було ліцензовано для морозива та інших продуктів (в Україні їх можна купити в маркеті смачних штук МАУДАУ);
- з'явилося кілька варіантів начинки (їх придумав і запатентував технолог компанії);
- було розроблено новий дизайн печива (1952 року в оформлення додали логотип).
Поступово популярність Oreo зростала, а Hydrox - падала. Сьогодні про другий бренд мало хто згадає, а ось перший залишається актуальним, постійно створює щось нове і посилює інтерес до своєї продукції випуском лімітованих серій печива, організацією чемпіонатів з його поїдання і не тільки.